Saai, maar wel overzichtelijk
Hoe fraai en aansprekend de Mazda6 aan de buitenkant is, zo donker en saai is het binnenin. Net als in de eerder gereden CX-5 is het weinig sprankelend. Overigens ontbreekt het je aan niets in de cockpit. De ergonomie is prima voor elkaar en ook het materiaalgebruik en de afwerking daarvan zijn in orde. Oké, het is nog steeds geen premium, maar het voelt allemaal zacht en solide aan. Het compacte stuurwiel pakt lekker beet en ligt fijn in de hand. Over de stoelen zijn we minder te spreken. De zitting is wat aan de korte kant, waardoor je tijdens een langere rit op een gegeven moment wel gaat schuiven en zoeken naar de juiste positie.
Via een grote knop in de middenconsole kun je navigatie en audio bedienen, wat op het scherm geprojecteerd wordt. Dit display is overigens wat aan de kleine kant, maar verder wel duidelijk afleesbaar. Het is jammer dat het audiosysteem iedere keer opnieuw begint met het spelen muziek van de USB-stick en dus niet onthoudt waar je bent gebleven. De navigatie is afkomstig van Hollands trots TomTom en functioneert prima, al is het grafisch gezien wel wat saai. Zowel voor- als achterin is er voldoende hoofd- als beenruimte aanwezig. Passagiers zitten goed op de achterbank, die via een simpele handeling naar beneden klapbaar is vanuit de bagageruimte. Met de achterbank omhoog kun je er 522 liter kwijt. Maak je de laadvloer helemaal vlak, dan slikt de Mazda6 uiteindelijk 1.631 liter. Een keurige inhoud, maar minder dan die van de eerder genoemde concurrenten.
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring