Altijd onderschat
In Nederland spelen veel leaserijders op 'safe' en komen daardoor snel uit bij gevestigde middenklassers als de Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508 en de Opel Insignia. De Mazda6 is in onze ogen altijd onderschat. Dat gold vooral voor zijn voorgangers en we hopen echt dat deze 6 het tij kan keren. Hij oogt niet alleen heel fraai, het is vooral één van de fijnst sturende auto's in zijn klasse en biedt veel dynamiek. Met de nieuwe en vooral schonere motoren kun je ook bij Mazda terecht als je voor 20% bijtelling in de markt bent. Zeker met het aantrekkelijk geprijsde Lease Pack heb je een bomvolle zakenauto op de oprit staan.
Het is een prettig rijdende reisgezel, al zijn de zittingen van de voorstoelen aan de korte kant en schakelt de automaat soms schokkerig terug. Ook is hij behoorlijk stug geveerd, waarop je op een minder goed wegdek alle oneffenheden doorkrijgt. Tijdens langere ritten kan dit storend zijn. Leaserijders die op zoek zijn naar een grote, lekker sturende en vooral aantrekkelijk geprijsde auto moeten de nieuwe Mazda6 zeker in overweging nemen.
- Direct stuurgedrag
- Aantrekkelijk geprijsd
- Zuinige motoren
- Stugge demping
- Zicht schuin naar achteren is slecht
- Korte zitting voorstoelen
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring