Sturen als vanouds
Het rijden in de nieuwe Mazda is een feest zoals we van het merk gewend zijn. De 6 stuurt 'des Mazda's': lekker direct en gewoonweg prettig! Wederom complimenten hiervoor aan de Japanners. Minder enthousiast zijn we over de demping, die vooral aan de achterkant erg stug aanvoelt en veel oneffenheden in het wegdek doorgeeft. En dan te bedenken dat onder deze uitvoering 17 inch lichtmetalen wielen zitten. Kies je voor 19 inch, dan wordt het dus nóg stugger. Maar, een Mazda koop je omdat je van sportief rijden houdt en daar hoort zo'n karakterkenmerk natuurlijk wel bij. Wil je het comfortabeler, dan kun je bij de Franse concurrentie gaan shoppen.
De dikke C-stijl oogt fraai, maar heeft wel consequenties voor het zicht rondom. Vooral schuin naar achteren is het slecht, waardoor er een flinke dodehoek ontstaat. Het is maar goed dat er dodehoekdetectie op deze auto zit. Naast dit snufje doen ook de andere extra's in het Lease Pack bijzonder goed hun werk. De grootlichtassistent bijvoorbeeld: hij dimt het licht precies op tijd zonder hinderlijk te zijn voor tegenliggers en voelt eveneens prima aan wanneer hij weer grootlicht op moet zetten. Deze extra's dragen bij aan het rijcomfort en maken van deze Mazda6 een uitstekende kilometervreter.
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring