Twee druppels water
Gelukkig voorziet Citroën met standaard parkeerhulp in een praktische oplossing voor dat zichtprobleem. Sowieso zit de dakloze DS3 lekker in z'n spulletjes (al is het ontbreken van airco op de instapversie niet zo Chic). Dat mag ook best, want met een meerprijs van drie mille ten opzichte van z'n gesloten broertje laat Citroën zich vrij stevig betalen voor de DS3 Cabrio. Buiten de mogelijkheid om de zon op je bol te laten schijnen krijg je daar verder namelijk niet zoveel voor terug. Het zijn slechts de kleinere achterruit en de chromen sierlijst daaronder waarmee de DS3 Cabrio zich onderscheidt van z'n dichte broertje.
Ook vanbinnen lijkt de open DS3 als twee druppels water op de DS3 met vast dak. Kort samengevat betekent dat een druk, maar vrolijk dashboard, fijne stoelen met stevige wangen en een stuurwiel dat lekker in de hand ligt. Een prima plek dus om lekker uit te waaien. Over uitwaaien gesproken: de vaste dakbogen staan het echte vrijheidsgevoel weliswaar een beetje in de weg, maar houden wel opvallend veel wind buiten de auto. Zelfs op de krappe achterbank is het bij 'volledig open' best goed uit te houden - mits je niet harder dan zo'n 80, 90 km/h rijdt. Daarboven krijgen de luchtstromen vat op het interieur, met luidruchtig geklapper tot gevolg.