Laat maar komen!
Je kunt je vraagtekens zetten bij de vraag in hoeverre de naam 'Cabrio' op z'n plaats is; in meer dan een groot vouwdak zit het 'm niet. Een constructie met nadelen - slecht zicht naar achteren en meer windgeklapper dan in een reguliere cabriolet - maar zeker ook voordelen. Door het kleine beetje extra gewicht is de DS3 Cabrio net zo leuk om te rijden als z'n dichte broertje, en het cabriogevoel - want dat biedt de open DS3 wel degelijk - maakt het alleen maar leuker.
Vanaf net geen 20 mille neem je de sleutels van een DS3 Cabrio in ontvangst; voor de sterkste en goed uitgeruste 1.6 THP moet je tien mille extra neertellen. Heel praktisch is de auto niet: de - niet onaardige - kofferruimte is lastig bereikbaar en de achterbank is erg krap, al is dat meer regel dan uitzondering met auto's als deze. Omdat emotie in dit kleine segment doorgaans voorrang krijgt op de ratio, is het maar de vraag in hoeverre dat de Fransoos gaat opbreken. Wat ons betreft: laat de zomer maar komen!
- Minstens zo leuk als de dichte DS3
- Goed uitgerust
- Veel rijplezier
- Meer windgeruis t.o.v. 'gewone' cabrio
- Beperkte toegang kofferruimte
- Bij geopende kap slecht zicht naar achteren