Art for art's sake
Een kunstwerk moet worden beoordeeld op grond van kwaliteiten die in het werk aanwezig zijn. Bij auto's is dat niet veel anders. Laat je de input van de kijker buiten beschouwing, dan kun je alleen tot de rationele conclusie komen dat de Audi A3 Sportback enorm goed in elkaar steekt. Hij is de ruimste in zijn klasse, goed afgewerkt, leverbaar met soepele en zuinige motoren en rijdt leuk. Een kniesoor die over details als de magere resolutie van het MMI systeem of beperkte verbindingsmogelijkheden valt. Met het juiste kleingeld kun je de A3 immers perfect aankleden. Dat kleingeld moet je maar net op zak hebben, maar dat de A3 Sportback meer kost dan een Golf of Astra mag inmiddels niemand meer verrassen. Een strandvakantie in Spanje kost ook meer dan een camping in Vlissingen.
- Beste ruimteaanbod in zijn klasse
- Stille, soepele en zuinige aandrijflijn
- Goed gebalanceerd sportonderstel
- Grove pixels MMI systeem
- Overzicht naar achteren
- Dure gadgets

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Mercedes-Benz A-Klasse A 200 7G-DCT Progressive

2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus

2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus

2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition

2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition

2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI


