Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +

Pawel Piotrowski - 3 juli 2013

Art for art's sake

Een kunstwerk moet worden beoordeeld op grond van kwaliteiten die in het werk aanwezig zijn. Bij auto's is dat niet veel anders. Laat je de input van de kijker buiten beschouwing, dan kun je alleen tot de rationele conclusie komen dat de Audi A3 Sportback enorm goed in elkaar steekt. Hij is de ruimste in zijn klasse, goed afgewerkt, leverbaar met soepele en zuinige motoren en rijdt leuk. Een kniesoor die over details als de magere resolutie van het MMI systeem of beperkte verbindingsmogelijkheden valt. Met het juiste kleingeld kun je de A3 immers perfect aankleden. Dat kleingeld moet je maar net op zak hebben, maar dat de A3 Sportback meer kost dan een Golf of Astra mag inmiddels niemand meer verrassen. Een strandvakantie in Spanje kost ook meer dan een camping in Vlissingen.

  • Beste ruimteaanbod in zijn klasse
  • Stille, soepele en zuinige aandrijflijn
  • Goed gebalanceerd sportonderstel
  • Grove pixels MMI systeem
  • Overzicht naar achteren
  • Dure gadgets
122 pk
200 Nm
203 km/h
9,5 s
6,0 (5.3) l/100km
123 g/km
C
22%
€ 26.900
€ 35.778
€ 656 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • 2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

  • 2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • 2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus

  • 2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus

  • 2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

  • 2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition

  • 2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

  • 2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition

  • 2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • 2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI