Het interieur
Nadat je de deur hebt geopend met de verstopte deurklink en over de brede dorpel ben heengestapt, vind je een dashbord dat slechts op details verschilt van het normale exemplaar. De verschillen zitten hem vooral in de accentkleuren. De dashboardmaterialen zijn wat achterhaald en dus terecht vervangen in de vernieuwde Clio. De zitpositie is wat aan de hoge kant en er is geen mogelijkheid om de met Alcantara en leer bekleedde stoelen lager te zetten. De zijdelingse steun is daarentegen spot on. Onder geen enkele omstandigheid lijken de stoelen hun functie te verzaken. Over de beenruimte achterin kan ik heel kort zijn: die is er net als een achterbank niet. De ruimte wordt ingenomen door het hart van de auto. In de overblijvende ruimte tussen de motor en de achterklep kun je hooguit een jas of een paraplu neerleggen. Direct achter de stoelen is er ook nog een smalle mogelijkheid om wat kleine spullen neer te leggen. In de bagageruimte aan de voorzijde kun je wel een redelijk grote sporttas kwijt. Volgens opgave van de fabrikant heeft de Clio V6 een bagage capaciteit van 67 liter. De afdekking van de motor wordt twaalf soorten van warm en het is aan te raden om handschoenen aan te doen, wanneer je de 2-delige beschermingsdelen verwijderd. Er is een airco aan boord en die lijkt dus vooral handig om de warmte te compenseren.
2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line
2017 - Renault Clio TCe 120 Intense
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe