Het exterieur
De benaming “3.0 Sport V6” is eigenlijk een understatement van jewelste. Voor een auto die heter is dan een hothatch had vast wel een meer pakkende benaming bedacht kunnen worden. Het model werd oorspronkelijk voor de racerij ontwikkeld, en werd niet veel later als “road going version” in de markt gezet om de liefhebbers te plezieren. Door zijn uiterlijk trekt de Clio V6 alle aandacht naar zich toe. Ik zag de testauto een week voor de testrit staan en hij viel direct op. Een normale Clio van die leeftijd had mij nooit gedwongen om een tweede keer te kijken, en waarschijnlijk had ik hem niet eens zien staan. De Clio V6 klaart dit kunstje door zijn lage ligging, de extreme verbreding, de uiterst agressieve voorbumper en de goddelijk mooie achterpartij met de dubbele uitlaten. Met of zonder groene platen, dit is gewoon een wagen waar je verliefd op kan worden.
De nieuwprijs van de geteste Clio was in 2003 € 53.268,00. Dit was de full-options en all-in prijs, waarbij alle mogelijke accessoires reeds gemonteerd waren. Dit omvatte Climate control, Elektrische ramen en spiegels, lichtmetalen velgen, sportstoelen, licht- en regensensoren, halflederen interieur, radio/ CD speler en xenonverlichting. Deze prijs lag ruim € 25.000,- hoger dan de normale Clio met de 2.0 16V met 182 pk. De testauto werd voor het eerst op 19 juni 2003 op kentekengezet. Na 36 maanden (juni 2006) en 33.000 km. blijft er van de oorspronkelijke prijs nog 36.950,- over.
2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line
2017 - Renault Clio TCe 120 Intense
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe