Renault Clio V6

Dennis van 't Kruis - 2 mei 2006

Slot

Kort door de bocht genomen is de Clio V6 vooral geschikt als tweede auto. Het dagelijkse woonwerk verkeer hoeft geen problemen op te leveren, maar de beperkte bodemvrijheid betekent dat vooral verkeersdrempels het de bestuurder moeilijk kunnen maken. Je zult niet snel kiezen voor de Clio V6 als je een praktische auto zoekt. Dan kun je beter kiezen voor de Clio 2.0 16V met 182 pk die de sprint naar 100 in 7,2 seconden weet te voltooien. Maar die is dan weer een voorwiel-aangedreven, en mis je dus het spectaculaire rijgedrag van de Clio, met de middenmotor en de aandrijving op de achterwielen. En zeg nou zelf, wie wil er nou elke dag praktisch zijn?

  • zeer veel grip
  • aandachttrekker
  • dikke uitlaatsound
  • weinig bagageruimte
  • iets te hoge zitpositie
  • zenuwachtig op nat wegdek
255 pk
300 Nm
245 km/h
5,8 s
onb (11.9) l/100km
285 g/km
G
22%
€ 53.268
€ 36.950
€ 677 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mercedes-Benz A-Klasse CoupĂ© A150 Avantgarde

  • MINI Cooper 1.6 16v Chili

  • Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

  • 2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • 2017 - Renault Clio TCe 120 Intense

  • 2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC

  • 2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2

  • 2013 - Renault Clio TCe 90 Expression

  • 2009 - Renault Clio RS 2.0 16V

  • 2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique

  • 2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique

  • 2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe

  • 2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe