Slot
Kort door de bocht genomen is de Clio V6 vooral geschikt als tweede auto. Het dagelijkse woonwerk verkeer hoeft geen problemen op te leveren, maar de beperkte bodemvrijheid betekent dat vooral verkeersdrempels het de bestuurder moeilijk kunnen maken. Je zult niet snel kiezen voor de Clio V6 als je een praktische auto zoekt. Dan kun je beter kiezen voor de Clio 2.0 16V met 182 pk die de sprint naar 100 in 7,2 seconden weet te voltooien. Maar die is dan weer een voorwiel-aangedreven, en mis je dus het spectaculaire rijgedrag van de Clio, met de middenmotor en de aandrijving op de achterwielen. En zeg nou zelf, wie wil er nou elke dag praktisch zijn?
- zeer veel grip
- aandachttrekker
- dikke uitlaatsound
- weinig bagageruimte
- iets te hoge zitpositie
- zenuwachtig op nat wegdek
2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line
2017 - Renault Clio TCe 120 Intense
2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe