Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High Up

- 2 september 2013

De tel kwijt

Het succes van de Up is voor Volkswagen geen reden om achterover te leunen. Sterker nog: het inspireerde de Wolfsburgers om groots uit te pakken met allerlei afgeleiden van de Up - de één wat meer productierijp dan de ander. Van de vrolijke Cheer Up en de sportieve GT Up tot de stoere Cross Up en de luxe Groove Up; je zou de tel zomaar kwijtraken. Voor wie echt om het milieu geeft, is er zelfs een eco-Up op aardgas. En welke sportliefhebber herinnert zich niet de Up Holland Up? Maar ook de gewone Up werd niet vergeten. Met twee achterdeuren en een automatische transmissie wil Volkswagens kleinste een nog breder publiek aanspreken.

Wie ooit een DSG-automaat heeft mogen ervaren, weet dat je vervelender combinaties kunt bedenken dan een Volkswagen met automaat. Maar het Direktschaltgetriebe-feestje wordt voor de Up helaas niet georganiseerd. De reden: te duur. Wie een Up met automaat bestelt, krijgt in plaats van zo'n fijne automaat een gerobotiseerde handbak. Of, in Jip-en-Janneke-taal, een computergestuurde versnellingsbak die je óf automatisch kunt laten schakelen óf zelf kunt bedienen door de pook van je af te duwen of naar je toe te halen. Een stukje techniek dat we niet zo vaak meer tegenkomen, maar toch zo af en toe nog wel eens ergens opduikt.

75 pk
95 Nm
171 km/h
13,9 s
5,6 (4.7) l/100km
105 g/km
C
22%
€ 7.990
€ 16.347
€ 300 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Smart Forfour 52 kW Passion

  • Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Renault Twingo SCe 70 Expression

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • 2017 - Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats

  • 2014 - Volkswagen e-Up!

  • 2012 - Volkswagen Up! 75 pk high up!