Even slikken
Hoewel het pas de eerste keer is dat de 3 Serie als GT wordt uitgebracht, kunnen we niet van een grote verrassing spreken. Met de 5 Serie haalde BMW in 2009 immers al hetzelfde trucje uit en nu doen de Duitsers dat kunstje met de 3 Serie nog eens dunnetjes over. Zet je de beide Gran Turismo's naast elkaar, dan spreekt het plaatje voor zich. Even slikken is het wel, want net als z'n grotere broer is ook de 3 Serie GT niet moeders mooiste. Het is vooral de hoge kont die de balans wat uit de fraaie lijnen haalt en daarmee het algehele ontwerp een beetje de das om doet.
Toch oogt het achterwerk van de 3 Serie GT niet zo plomp en massief als dat van de Gran Turismo-variant van de 5 Serie. Daar is de Dreier met z'n compactere formaat duidelijk in het voordeel. Doordat de 3 GT in alle dimensies een stukje is gegroeid ten opzichte van een 'gewone' 3 Serie, springt z'n forse achtersteven er vanuit de meeste hoeken bovendien helemaal niet zo opvallend uit. Pas wanneer je schuin achter de auto gaat staan, begint de hoge en brede kont een beetje uit de toon te vallen bij de verder vrij slanke lijnen waarmee de 3 Serie is getekend.

2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line

2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport

2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line

2014 - BMW M3 Sedan M DCT

2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive

2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive

2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive

2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive

2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition




