Drie smaakjes
Behoudens de afmetingen is het interieur verder hetzelfde als in de Sedan en de Touring. Afwerking en materiaalgebruik zijn daarmee prima voor elkaar, maar het is vooral de ergonomie die in positieve zin opvalt. Alle knoppen laten zich intuïtief bedienen en door het overzichtelijke dashboard is misgrijpen er niet bij. Dat is ook de verdienste van BMW's welbekende iDrive-module, die alle infotainment-gelieerde zaken thuisbrengt onder een paar knoppen en projecteert op de breedbeeld kleurenmonitor bovenop het dashboard. Een logisch gestructureerde en grafisch gelikte interface, waarin je snel je weg vindt.
BMW levert de 3 Serie GT in dezelfde drie smaakjes die we kennen van de Sedan en de Touring. Dat betekent dat er naast de Modern Line en de Luxury Line ook een Sport Line is. Voor deze 'line' vraagt BMW 1.707 euro en in ruil daarvoor wordt je 3 GT voorzien van - hoe verrassend - wat sportieve opsmuk. Voor de buitenwereld valt vooral het 18 inch lichtmetaal op; de zwart gespoten details zijn zo subtiel dat je ze nauwelijks opmerkt. De rode inleg in het zwarte interieur is verre van subtiel. Het steekt mooi af, maar je moet er wel van houden. Houd je het liever bescheiden, dan behoren zwarte lijsten ook tot de mogelijkheden.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition