Voortborduren
De Franse autobouwer heeft heel goed begrepen dat je succesfactoren niet te sterk moet veranderen en dat is in het interieur duidelijk te merken. Ook in deze Picasso zien we de hoog doorlopende voorruit, gesplitste A-stijlen en grote raampartijen waarmee het zicht en de lichtinval royaal is. Ook de zonneklepjes, uitschuifbare dakhemel tegen de voorruit en de zonneschermpjes voor de zijruiten kennen we van voorheen. Het dashboard is daarentegen wel compleet onder handen genomen. Door de symmetrie eruit te halen komt het minder kolossaal over; het gebrek aan opbergvakjes dat daarmee gepaard gaat, wordt opgelost met een vak onder de middenconsole en bakjes onder de stoelen.
Onder een koepel bovenop het dashboard zien we alle benodigde informatie voor de bestuurder. In het verleden waren we nooit zo dol op volledig digitale meters, maar Citroën heeft hier echt een mooi product van gemaakt met verschillende kleuren. Diverse informatie staat naast elkaar afgebeeld en er is een heel eigen lettertype gebruikt, maar toch is het geheel overzichtelijk gebleven. Een mooi detail is het subtiele lijntje dat de snelheid en het toerental weergeeft. Aan de voorzijde van het dashboard is er ook nog een touchscreen voor de wat algemenere functies zoals airconditioning, audio en telefonie. De navigatiekaart kan op beide schermen getoond worden, maar vreemd genoeg niet alleen op het bovenste scherm. Als je hem daar wil tonen met de optie naviagatie - dat spelfoutje kan er vast uitgehaald worden met een systeemupdate - krijg je de kaart ook op het andere scherm te zien. Doordat de knoppen naast het scherm voornamelijk touchbuttons zijn, blijft de cleane aanblik die voorheen met een klepje voor de radio werd bewerkstelligd. Met al deze digitale systemen is het wel nodig om wat tijd uit te trekken voor het leren kennen van de menu's.
Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus
Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium
Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack
Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT
Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration
Ford C-Max 1.0 125pk Titanium
Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose
Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy
Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo