Zakelijk wel aantrekkelijk
Dat Ford er voor heeft gekozen een bestaand model te voorzien van een elektrische aandrijflijn, heeft zich uitbetaald in een auto die er voor een leek niet bijzonder uitziet. Zeker voor degene die niet van de toren wil blazen dat hij of zij elektrisch rijdt, is dit zeker een voordeel. Ook zijn de pluspunten op het gebied van rijeigenschappen en interieur grotendeels gelijk gebleven aan die van zijn benzine- en dieselbroertjes. Helaas staan hier ook negatieve zaken tegenover. Vooral de hoge vanafprijs - net geen 40 mille - en het accupakket in de bagageruimte zijn zaken die de consument kunnen afschrikken. Zakelijke bestuurders die vooral korte afstanden rijden, maar wel comfortabel willen rijden, hebben aan de Focus een prettige auto. Door de lage bijtelling - 4% in 2014 - wordt de hogere vanafprijs ten opzichte van zijn directe concurrenten tevens bijna teniet gedaan.
- Ziet eruit als normale Focus
- Fijne rijeigenschappen
- Luxe en comfortabel
- Onhandig accupakket in de bagageruimte
- Beperkte actieradius
- Prijzig

Infiniti Q30 1.5d Premium Tech

Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

Volkswagen Golf GTE

Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

Lexus CT 200h

Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive

Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

Honda Civic Type R GT

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


