Premium
De materialen en afwerking van het interieur zijn van een bizar hoog niveau. Het voelt overal prettig en kwalitatief hoogwaardig aan en zit super in elkaar. Het onderscheid met wat men noemt 'premiummerken' is totaal vervaagd. Premium is altijd al een discutabele term geweest, maar met een auto als deze is niet meer te rechtvaardigen dat Volkswagen niet in dat rijtje thuishoort. Ook de ergonomie is top met de sportieve stoelen die veel comfort geven. Op de achterbank is de ruimte representatief voor de gemiddelde station in het marktsegment waarin de Golf opereert.
De bagageruimte behoort met 605 liter tot de royaalste in zijn klasse. In de standaardopstelling is het wel iets minder, maar dat komt doordat de vloer op gelijke hoogte ligt met de achterbumper. Door een eenvoudig schottensysteem te verwijderen kan de hele vloer een centimeter of tien zakken en komt de volwaardige bagageruimte beschikbaar. Alhoewel, met de bank plat kan er zelfs ruim anderhalve kuub vervoerd worden. Van achteruit de auto kan de bank zonder reiken neergelaten worden en ook in het afscheidingsnet blijkt dat Volkswagen praktische handigheidjes heeft ingebakken. Dit net kan namelijk direct achter de voorstoelen aan de neergelegde achterbank bevestigd worden, zodat bij een onverhoopte crash met de achterbank plat geen spullen tegen de inzittenden aan kunnen vliegen.

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI







