Meer dan sportieve looks
Een aangename verrassing is dat de GT Line zich niet enkel tot sportieve looks beperkt, maar ook over een sportchassis beschikt dat lichtjes op dat van de RS gebaseerd is. Daar profiteert met name het wegcontact van. Waar een doorsnee Mégane onmiskenbaar op comfort getrimd is, bewandelt de GT Line een tussenweg die een aangename mix van comfort en dynamiek is. Het onderstel is te zacht noch te hard. De besturing is aan de lichte kant, maar voelt niet kunstmatig of gemaakt aan. Met deze ingrediënten is de GT Line nog lang geen circuitbeest, maar het algehele rijgedrag voelt door de goed gekozen setting vertrouwenwekkend en rustgevend aan. Hier kunnen bepaalde concurrenten nog een voorbeeld aan nemen. Enig minpunt is de matige geluidsisolatie die veel wind- en bandengeruis tot het interieur door laat dringen. Wellicht dat het met een kleinere inchmaat en smallere banden minder erg is, maar er zijn tegenwoordig veel compacte middenklassers op de markt die dat een stuk beter onder de knie hebben.

2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

2010 - Renault Mégane RS

2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège







