Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium

- 10 juni 2014

Géén compacte Kuga

Tijdens de perspresentatie werd toegelicht dat de EcoSport een echte Ford is qua rij- en stuurgedrag. Met de eerder genoemde Fiesta en Kuga in het achterhoofd, zou dat betekenen dat liefhebbers van strak sturende en sportief te berijden auto's hun plezier op kunnen met deze auto. Na een paar kilometer gereden te hebben, kunnen we niet zeggen dat we overtuigd zijn van deze uitspraak. De auto volgt de stuurbewegingen, maar dat gaat met weinig weerstand. Vooral rond de middenstand is de besturing wat vaag. Ook voel je nauwelijks wat er onder de voorwielen gebeurt. Toch ligt de auto - zeker voor zijn hoge zwaartepunt - goed op de weg en helt hij nauwelijks over in bochten. Daarbij is de vering en demping gericht op comfort en daarin slaagt hij perfect. De stoelen geven goede zijdelingse steun, maar bieden ook veel zitcomfort.

125 pk
170 Nm
180 km/h
12,7 s
5,3 (5.3) l/100km
125 g/km
C
22%
€ 19.995
€ 24.595
€ 451 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Opel Mokka 1.6 Cosmo

  • Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

  • 2018 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • 2016 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium