Fijne zitpositie
Ook voorin stelt de Sportsvan niet teleur. Neem bijvoorbeeld de stoelen, die veel steun bieden en in deze Highline-uitvoering met alcantara worden bekleed. Evenals het stuur zijn ze uitgebreid verstelbaar, zodat je eenvoudig een fijne zitpositie vindt. Dankzij het grote glasoppervlak is het overzicht bovendien uitstekend. Het dashboard vertoont veel trekjes van de gewone Golf en dat betekent een strakke, functionele opzet, maar ook een puike afwerking en een uitstekende ergonomie. Eigenlijk valt in dat opzicht alleen de armsteun uit de toon. Die zit zo laag tussen de voorstoelen dat je een onnatuurlijke houding moet aannemen om je arm daar lekker op te laten rusten.
Wat ergonomie betreft valt er verder weinig te klagen. Knoppen zitten waar je ze verwacht en de bediening ervan werkt aangenaam intuïtief. Het enige onderdeel dat in de Sportsvan wat achterblijft, is het navigatiesysteem 'Discover Media'. Dat ligt niet aan de menustructuur, want die is duidelijk genoeg. Over de graphics en de snelheid zijn we echter minder te spreken: de kaartweergave ziet er bijvoorbeeld wat pixelig uit en ook al heeft dat geen functionele consequenties, anno 2014 mag je domweg beter verwachten. De lange laad- en verwerktijd van commando's is een tweede reden om een extra investering van 758 euro in het uitgebreidere en snellere Discover Pro-systeem te overwegen.
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI