Restaurant
Ook vanbinnen is de Focus er met grote sprongen op vooruitgegaan. Ford haalde de bezem door het drukke interieur en daarmee is vooral de ergonomie - tot voor kort één van de pijnpunten van de Focus - flink verbeterd. Het aantal knopjes werd teruggebracht en er is een groter (8 inch) en grafisch gelikter touchscreen voor de multimedia. Dat herbergt zoveel functies dat een paar losse menuknoppen geen overbodige luxe zouden zijn. Handig is het nieuwe SYNC 2, waarmee je naast de navigatie en de audio ook je smartphone en de airco via je stem kunt bedienen. Via de geïntegreerde Michelin-gids kun je je zelfs naar het dichtstbijzijnde restaurant laten navigeren en telefonisch alvast een tafel reserveren.
De zitpositie in de Focus is erg goed. Het stuurwiel is ver naar je toe te halen en de stevige voorstoelen zijn uitgebreid verstelbaar. Ook het ruimteaanbod is goed, al zit je rechts voorin wel vrij snel met je knie tegen het brede dashboard. Tussen de voorstoelen vind je een nieuwe, flexibel in te delen middenconsole met meer opbergruimte dan voorheen. Achterin is de Focus krapper dan veel concurrenten. Tot 1,80 meter kun je goed achter jezelf zitten, daarboven kom je al snel met je knieën tegen de rugleuning van de voorstoel. In de bagageruimte doet de Focus het iets beter: deze behoort met 363 tot 1.148 liter (Wagon: 490 tot 1.516 liter) tot de middenmoot.
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium