Fikse buitenmaten
Nissan heeft zich in de afgelopen jaren opnieuw uitgevonden. In een tijd van pakweg zeven jaar hebben de Japanners hun volledige modellengamma op de schop gegooid en nieuwe nichemarkten betreden. De Qashqai is misschien wel het bekendste voorbeeld, maar ook de Juke, Note en last but not least GT-R zorgden voor een frisse wind binnen het merk. Aan de successen van de cross-overs moet nu ook de nieuwe Pulsar aanknopen. Qua design sluit de vijfdeurs hatchback naadloos aan op de grotere modellen, wat de herkenningswaarde uiteraard ten goede komt. Aan de voorzijde zien we het bekende familiegezicht met veel V-lijnen, een opvallende bumper en mooie koplampen met desgewenst Full LED techniek. Ook aan de achterkant is veel Nissan DNA aanwezig, zoals de boemerangvormige achterlichten en markante achterbumper. Van een afstandje oogt de kont van de Pulsar desondanks een tikkeltje inwisselbaar. Het onderscheid met andere compacte middenklassers zit vooral in de fikse buitenmaten van de Nissan Pulsar. Met een lengte van 4.387mm zit de Pulsar precies tussen de Volvo V40 en Lancia Delta in, waarmee hij een stuk langer dan de gemiddelde C-segmenter is. De forse wielbasis van 2.700mm is zelfs gelijk aan die van de ruime Italiaan. Bij dergelijke buitenmaten is het fijn om te weten dat de Pulsar vanaf de Connect Edition optioneel met Nissans Safety Shield en Around View Monitor geleverd kan worden. Tijdens het inparkeren projecteert een setje camera's een 360 graden beeld van de omgeving op het beeldscherm in de auto, zodat je de mooie koets langer deuk- en krasvrij kunt houden.