Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition

Pawel Piotrowski - 22 september 2014

Opmerkelijk overzichtelijk

Ook in het interieur ligt de herkenningswaarde hoog. Het dashboard heeft veel trekjes van andere Nissan-modellen en het navigatiesysteem kennen we onder andere uit de Juke. Daarover gesproken; het formaat van het scherm is aan de kleine kant en ook het lettertype had wat groter mogen zijn. Het systeem zit verder wel intelligent in elkaar en kan ook met verschillende telefoonapps gekoppeld worden. Veel info laat zich daarnaast op een 5 inch kleurenscherm tussen de tellers projecteren. Ten opzichte van andere C-segmenters valt op dat Nissan veel zorg aan een comfortabele zitpositie en een goed overzicht heeft besteed. De Pulsar is voorzien van fijne zacht geprofileerde stoelen die zowel aan korte als lange personen voldoende steun bieden. Je ellebogen kun je kwijt op riante en eveneens zacht beklede armsteunen in de deuren. Zoveel comfort verwacht je eerder een klasse hoger tegen te komen. Naast de goede zitpositie valt ons het grote raamoppervlak op. De A-stijlen zijn prettig smal gehouden en dat komt het overzicht op de bochtige Spaanse wegen uiteraard ten goede. Schuin naar achteren is het overzicht minder voor elkaar, maar met behulp van parkeersensoren en het eerder genoemde Around View Monitor is achteruit inparkeren een fluitje van een cent.

115 pk
190 Nm
190 km/h
10,7 s
onb (5) l/100km
117 g/km
C
22%
€ 19.290
€ 23.390
€ 429 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 Business

  • Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

  • Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • Mazda 3 1.6 CiTD Business

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • Skoda Rapid 1.2 TSI Elegance Businessline

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active