Design interieur
De bestuurder kijkt vanaf een hoge positie uit over een mooie cockpit, die veel weg heeft van die van de C-Klasse. Zo hoog trouwens, dat je een grote MPV als de Citroën Grand C4 Picasso gewoon op het dak kijkt. Het is haast niet in te denken dat deze auto veel genen deelt met een bedrijfsauto. Bij de Vito zal het ongetwijfeld iets anders worden, maar de dashboardmaterialen zouden in een design interieur niet misstaan. Het is dat de brochures nog het woordje 'look' gebruiken bij het hout en leer, maar het donkere ebbenhout en het chocoladebruine leer bovenop het dashboard doen erg chic aan. De klokkenwinkel oogt tamelijk klassiek, maar ziet er met zijn haarscherpe boardcomputer hoogwaardig uit. Een klein blundertje is dat in de klokken aangegeven wordt dat de vulopening van de tank rechts van de auto zit, maar die zit natuurlijk gewoon aan de linkerkant, naast het bestuurdersportier.
Midden bovenop het dashboard staat een iPad Mini-achtig scherm, al is het geen touchscreen. Het beeld is mooi scherp, maar dat moet ook wel met de gelikte animaties van de auto zelf. Direct onder het scherm staan een soort metalen tuimelschakelaars voor de klimaatbeheersing en de selectieknoppen voor de verschillende hoofdmenu's, daar weer onder zien we de centrale unit om het multimediasysteem te bedienen. Een grote draaiknop voor de menukeuzes kennen we natuurlijk. In dit geval steekt daar nog een soort touchpad overheen. Beide kunnen gebruikt worden voor de bediening, waarbij de touchpad gebruikt kan worden om adres- of contactinvoer met de vingers te schrijven. Uiteindelijk vonden wij de ronde knop toch prettiger werken, zeker tijdens het rijden en degradeerde de touchpad tot armsteun, waar hij overigens uitermate geschikt voor is.