Mercedes-Benz V-Klasse V250 BlueTEC Lang Edition 1

- 1 oktober 2014

Het busje voorbij

De prijs van de V-Klasse zoals wij hem reden, schurkt tegen de ton aan. Dan staat er een super-de-luxe vervoermiddel, dat geen enkel denkbaar stukje techniek ontbeert. En om op de eerste alinea van deze test terug te komen, denken wij dat het een serieus alternatief is voor iemand die zich laat rijden. Het comfort is dik voor elkaar en een betere werkplek op wielen is eigenlijk niet voor te stellen, zeker wanneer er regelmatig zakenpartners meereizen. Maar die prijs maakt ook direct dat de auto in deze hoedanigheid geen alternatief is voor een royale gezinsauto. Zelfs in de goedkoopste uitvoering moet hij op geel kenteken nog 56.670 euro opbrengen. Maar daar zit hem nu ook net de crux. Op blauw kenteken wordt het voor de taxibranche natuurlijk al een heel ander verhaal, dat scheelt ruim 20 mille aan belastingen. En dan moet de grijskentekenversie nog komen. Gezien het bestand Vito's met dubbele cabine in Nederland, zal die vooral voor de aantallen moeten zorgen. Met deze uitspatting op wielen van de ingenieurs uit Stuttgart, heeft Mercedes-Benz in ieder geval laten zien de V-Klasse het busje voorbij is.

  • Fraaie verschijning
  • Ongekend comfort
  • Inrichtingsmogelijkheden
  • Nukkig start-stopsysteem
  • Manoeuvreren lastig
  • Prijzig op geel kenteken
190 pk
440 Nm
206 km/h
9,1 s
7,2 (6) l/100km
157 g/km
C
22%
€ 56.670
€ 94.150
€ 1.726 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • 2024 - Mercedes-Benz EQV 300 Avantgarde

  • 2020 - Mercedes-Benz EQV 300 L2

  • 2019 - Mercedes-Benz V-klasse V300d 4Matic Exclusive