Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

- 30 april 2015

Een ideaal plaatje

Over succes heeft Ford met de Focus nooit te klagen gehad. Binnen Europa geldt de auto als één van de bestverkochte modellen en dankzij het bijtellingsvoordeel ging dat ook op voor Nederland. Dat grote voordeel geniet de auto niet meer, maar dat geldt - de Toyota Auris en Peugeot 308 daargelaten - voor het gehele C-segment. De verschillen in bijtelling zijn dus redelijk uitgevlakt en de concurrenten moeten op andere terreinen het verschil maken. Om deze strijd weer fris aan te gaan, heeft de Focus een facelift gekregen. Op papier lijkt het alsof Ford alle kritieken op het vorige model ter harte heeft genomen en flink wat verbeteringen heeft doorgevoerd. Of dit ook echt zo is, kan alleen maar beoordeeld worden na een uitgebreide test.

150 pk
240 Nm
210 km/h
9,1 s
7,6 (5.6) l/100km
128 g/km
C
22%
€ 26.195
€ 33.375
€ 612 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack

  • Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • 2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium