Luchtig versus intiem
In de Verenigde Staten is de Mustang met een vanafprijs van onder de 30 duizend dollar een betaalbare sportauto. Met dit bedrag in het achterhoofd ziet het interieur er best goed uit. Standaard zit je op comfortabele met leder beklede stoelen die je lichaam ook bij een enthousiaste rijstijl op de juiste plek vasthouden. Optioneel zijn Recaro's met nog meer steun. Het verstelbereik van stuur en stoelen is royaal, zodat de lichaamslengte geen belemmering vormt bij het vinden van een aangename zitpositie. Je rechterhand valt altijd precies op de plek van de pook. De glimmende tuimelschakelaars waarmee je de tractiecontrole en verschillende Drive Modes selecteert zitten daar vlak voor. Het driespaaks sportstuur ligt lekker in de hand, maar had voor het ultieme rijgevoel een iets kleinere diameter mogen hebben.
Het Amerikaanse dashboard is hoog en in combinatie met de hoge schouderlijn ontstaat bij de Fastback een intiemer interieurgevoel dan bij de Convertible. Die is met geopend dak natuurlijk luchtiger van aard. De ontgrendelingshendel van de kap is nogal agrarisch vormgegeven. Voor de rest doet het interieur tamelijk Europees aan. Het SYNC 2 infotainmentsysteem kennen we uit de Mondeo en het heeft mooie graphics, veel functies en is eenvoudig bedienbaar. In de volle Beierse lentezon spiegelt het scherm wel iets teveel. Zowel de Convertible als Fastback zijn echte 2+2's. Achterin is de beenruimte beperkt en kunnen hoogstens kleine kinderen met dunne beentjes plaatsnemen. Voor twee personen is de Mustang echter ideaal. In beide versies kun je voldoende bagage kwijt, waarbij de bagageruimte van de Fastback GT met 408 liter de grootste capaciteit heeft.