Amerikaans uiterlijk
De optische wijzigingen zijn vooral bij de neus goed zichtbaar. Die is opgeleukt met extra chroom en een grotere grille. De mistlampen zijn nu rechthoekig vormgegeven en de omlijsting van de grille loopt door in de gewijzigde koplampen, om vervolgens aan te sluiten bij de nieuw ontworpen dagrijverlichting. Het ontwerp van het front is meer een geheel dan bij de oude CR-V, wat hem dynamischer doet overkomen.
Er staat een behoorlijke auto en mensen die niet bekend zijn met merklogo's schatten de auto al gauw op minstens een ton in euro's. Het is niet gek dat de Honda aan de andere kant van de oceaan zo mateloos populair is, want het design met het grove lijnenspel is duidelijk bedoeld om het de Amerikanen naar de zin te maken. Toch misstaat de auto in Europa niet en door de grote raampartijen en de hogere zitpositie is de CR-V verrassend overzichtelijk. Wij rijden de Lifestyle, die standaard is voorzien van stoere 18 inch lichtmetalen velgen en xenonverlichting met koplampsproeiers.
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
MG EHS 1.5 TGDI Luxury
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence
Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine