Ruimte te over
Binnenin de CR-V zijn behoorlijk brede voorstoelen geplaatst, in de Lifestyle bekleed met een combinatie van leer en alcantara. De zachte stoelen zitten heerlijk, maar zijn helaas alleen trapsgewijs te verstellen. Hierdoor is het lastig om de ideale positie van de rugleuning te vinden. Het alcantara ziet er fraai uit, maar is wel vlekgevoelig. De Executive, het topmodel, is standaard voorzien van lederen bekleding en elektrisch verstelbare stoelen met veel meer standen, dus die is wellicht het overwegen waard. Het dashboard is ook aangepakt, met andere omlijstingen en kleuren.
Het navigatiesysteem is vervangen, maar dit is slechts gedeeltelijk een verbetering. Waar het systeem in de oude CR-V naadloos aansloot bij het dashboard, ziet het nieuwe infotainment er een beetje after-market uit. De functies zijn wel behoorlijk uitgebreid (Internet-apps, Garmin-navigatie, DAB+), maar de bediening vraagt enige gewenning. Het display tussen de tellers en het i-MID screen bovenin het dashboard hebben een lage pixeldichtheid, waardoor ze wat gedateerd aandoen. Maar alle informatie die je wilt krijgen is er op te vinden, zojuist gepasseerde verkeersborden worden op het i-MID geprojecteerd. De materialen waaruit het dashboard is opgetrokken overtuigen en de ergonomie is goed op orde binnen de Honda.
Niet alleen de bestuurder en bijrijder hebben over ruimte en opbergmogelijkheden niet te klagen. Achterin zijn drie volwaardige zitplaatsen gerealiseerd, ook de middelste passagier kan door de vlakke vloer zijn voeten makkelijk kwijt. Bovendien is er hoofdruimte in overvloed. De kofferbak heeft een inhoud van 589 liter, die zeer gemakkelijk uit te breiden is. Trek aan de hendel in de bagageruimte en de achterbank zal met zitting en al naar beneden klappen. Met een seconde is er een vlakke laadruimte gecreëerd. De opening naar de kofferbak is breed en de tildrempel gering. Hierdoor leer je de CR-V waarderen als een enorm praktische auto.
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
MG EHS 1.5 TGDI Luxury
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence
Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine