- Audi Q4 e-tron“Massa is kassa! ”Energielabel A | 22% bijtellingHet pionieren is voorbij. Het ombouwen van auto's op fossiele brandstof tot een elektrisch exemplaar is niet meer. De platforms die enkel bestemd zijn voor elektrische modellen zijn in volle ontwikkeling.
- Audi A3 Sportback“Eindelijk gedurfd”Energielabel B | 22% bijtellingAl jarenlang is de A3 één van de belangrijkste modellen voor Audi. De eerste premium hatchback in het C-segment zorgt voor de aantallen, door steevast geliefd te zijn bij zowel zakelijke als particuliere rijders.
- Audi A4“Bijpunten 2.0”Energielabel B | 22% bijtellingWat moet je als autofabrikant doen wanneer de directe concurrent een splinternieuw model op de markt brengt, terwijl je zelf net een jaar eerder een lichte update hebt gegeven aan een auto in datzelfde segment? Voor die uitdaging stond Audi toen BMW op de proppen kwam met de splinternieuwe 3-Serie.
- Audi e-tron“Voorsprong of toch niet?”Energielabel A | 22% bijtellingWaar grote merken in het verleden de pioniers waren van belangrijke ontwikkelingen, zijn het de nieuwkomers die de dienst uitmaken in het segment der elektrische auto's.
- Audi Q3“Met sprongen vooruit”Energielabel C | 22% bijtellingDe vorige Audi Q3 ging alweer mee sinds 2011. Dit was vooral te zien in het interieur, dat wat betreft kwaliteit en ontwerp duidelijk achter liep op de rest van het aanbod. De nieuwste variant is daarom grondig onder handen genomen en rekent definitief af met deze achterstand.
- Audi A1“Klein, maar premium”Energielabel C | 22% bijtellingDe vorige Audi A1 liep op zijn laatste benen. Sinds kort is er dit nieuwe model, dat er weer volledig des Audi's uitziet. Is de laatste A1 de prestigieuze badge met vier ringen waardig? Een lang weekend met de premium B-segmenter moet het antwoord op deze vraag geven.
- Audi A6 Avant“Hightech in luxe jas”Energielabel B | 22% bijtellingAudi heeft al jaren veel succes met de A6 in het duurdere zakensegment. Een strak design en een mooi afgewerkt interieur weten veel kopers te verleiden. Niet zo gek dus dat het ontwerp van een nieuw model nooit opzienbarend is ten opzichte van zijn voorganger.
- Audi S5“Wolf in schaapskleren”Energielabel E | 22% bijtellingEen snelle auto rijden en niet opvallen. Er zijn enkele liefhebbers die hun onopvallende auto trakteren op een nieuwe motor waarmee je bij het stoplicht sneller wegkomt dan een BMW M5. Audi flikt hetzelfde kunstje.
- Audi A5“Perfect door evolutie”Energielabel C | 22% bijtellingAudi was lang de grote afwezige in het segment der grotere middenklasse coupés. De A5 kwam in 2007 als geroepen om tegenstand te bieden aan grootmachten Mercedes-Benz en BMW. In 2009 volgden de Sportback en cabriolet en in 2011 werd het model bijgepunt.
- Audi Q5“Succesverhaal vervolgd”Energielabel C | 22% bijtellingNadat Audi met de Q7 voor het eerst een echte SUV introduceerde, bleek dat een schot in de roos. Het succes betekende ook dat Audi verder ging kijken naar andere segmenten en dat resulteerde in 2008 in de Q5. Na bijna tien jaar in productie te zijn geweest, is het nu toch echt tijd voor een opvolger.
- Audi Q2“Helemaal anders”Energielabel D | 22% bijtellingAudi zet het mes in het Q-gamma. Met een compleet nieuwe Q5 en aankondigingen over de komst van een Q6 en Q8 wordt er flink gerommeld aan de SUV's van Audi. Nu denkt menigeen bij de term 'SUV' direct aan een grote en overweldigende auto die op ieder terrein zijn praktische nut bewijst.
- Audi Q7“Bijtellingskanon”Energielabel A | 22% bijtellingTot 1 januari 2017 is er voor zeer zuinige auto's een bijtelling van slechts 15%, ongeacht het formaat van de auto. Van dit voordeel geniet op dit moment onder andere de Audi Q7. Hoewel de auto an sich niet de goedkoopste in zijn soort is, is hij voor de zakelijke rijder hierdoor zeer interessant.
- Audi Q7“Oervader in het nieuw”Energielabel A | 22% bijtellingWeinig modellen hebben een levenscyclus van bijna tien jaar. Audi durfde het aan bij de Q7. Als grondlegger van het Q-gamma kwam hij in 2006 op de markt en moet hij - na een facelift in 2009 - het veld ruimen voor de tweede generatie.
- Audi TTS Roadster“Opmaat”Energielabel F | 22% bijtellingEen jaar geleden trok Audi het doek van de derde generatie TT en vrijwel meteen daarna ging ook het dak eraf. Een opvolger van de TT RS laat echter nog even op zich wachten. Tot die tijd neemt de TTS de honneurs waar als voorlopige top-TT.
- Audi RS 3 Sportback“High five”Energielabel G | 22% bijtellingZes jaar op rij werd 'ie International Engine of the Year in z'n klasse, de vijfcilinder 2.5 TFSI van Audi. Reden voor een feestje, zou je denken. Toch werd er bij het 'lang-zal-'ie-leven' steeds serieuzer rekening mee gehouden dat de karaktervolle Reihenfünfer helemaal niet.....
- Audi A3 Sportback e-tron “Weer op voorsprong”Energielabel A | 22% bijtellingAudi is rijkelijk laat met het introduceren van een plug-in hybride. Waar menig concurrent de leaserijder lekker maakte met geen of lage bijtelling en zo vele aantallen PHEV's wist te verkopen, bleef het lang stil in Ingolstadt.
- Audi A3 Cabriolet“Nieuwe ronde, nieuwe kansen”Energielabel D | 22% bijtellingStrakblauwe luchten, frisgroene natuur en temperaturen die de 30 graden al lang en breed zijn gepasseerd: de zomer is weer in het land en dat betekent ideaal cabrioweer. Een mooi moment om de nieuwe Audi A3 Cabriolet aan de tand te voelen en de niet zo succesvolle eerste generatie te vergeten.
- Audi A3 Sportback g-tron“Opmars van aardgas”Energielabel A | 22% bijtellingBij het grote publiek is Compressed Natural Gas nog een relatief onbekende brandstof. Hoewel niet nieuw, is de doorbraak van aardgas tot nu toe om twee redenen uitgebleven; een onbeduidend aanbod geschikte modellen en een matige landelijke dekking van CNG-tankstations.
- Audi A3 Limousine“Kind van de rekening”Energielabel E | 22% bijtelling'Auto-obesitas': een term die de laatste tijd steeds vaker voorbij komt. Als een model een opvolger krijgt, dan komt er steevast een paar centimeter bij, in de lengte en breedte. Vergeleken met de eerste Audi A4 is de huidige generatie liefst 23 centimeter langer en bijna 10 centimeter breder.
- Audi A3“Leasemagnet”Energielabel C | 22% bijtellingZes procentpunt, dat is in ons land het verschil tussen winnen en verliezen. Het gat in bijtelling tussen 14% en 20% bepaalt of klanten je showroom wel of niet komen binnenlopen.
- Audi A3 Sportback“Grondlegger van succes”Energielabel C | 22% bijtellingAudi kan gezien worden als de uitvinder van de luxe compacte hatchback. Tot de introductie van de A3 in 1996 was het beste waaruit je kon kiezen een Golf of Astra. Goede auto's, maar net zo spannend als een vakantie in eigen land.
- Audi A3“De maat der dingen”Energielabel E | 22% bijtellingDat hard werken wordt beloond, weet Audi inmiddels. Het merk heeft zich opgewerkt van fabrikant van opgewaardeerde Volkswagens in de jaren ’70 tot een gerespecteerd fabrikant van premium automobielen.
- Audi A3 Sportback“Argusogen”Energielabel D | 22% bijtellingMet argusogen moet BMW het afgelopen jaar de ontwikkelingen in het segment van de 1 Serie hebben gevolgd. Eerst was daar de nieuwe Volvo V40, kort daarna volgden uit eigen land de Mercedes-Benz A-Klasse, de Volkswagen Golf én de Audi A3. Die laatste is er nu ook met vijf deuren.
- Oude testen
Auto's die uit productie zijnAudi A6 (tot 2018)
Audi S1 Sportback (tot 2018)
Audi A8 Lang (tot 2018)
Audi SQ5 (tot 2017)
Audi RS 4 (tot 2016)
Audi S8 (tot 2014)
Audi S6 Avant (tot 2014)
Audi A6 Allroad (tot 2014)
Audi A8 (tot 2013)
Audi A6 (tot 2014)
Audi RS 3 Sportback (tot 2013)
Audi A1 Sportback (tot 2015)
Audi Q5 Hybrid (tot 2014)
Audi A4 (tot 2016)
Audi A5 Sportback (tot 2016) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnAudi Q3 (tot 2015)
Audi R8 Spyder (tot 2015)
Audi A6 Avant (tot 2015)
Audi A6 (tot 2015)
Audi A7 Sportback (tot 2015)
Audi RS 5 Coupé (tot 2015)
Audi A1 (tot 2015)
Audi A8 (tot 2013)
Audi TT S Roadster (tot 2014)
Audi A8L (tot 2013)
Audi A5 Sportback (tot 2011)
Audi S4 (tot 2011)
Audi TT RS Coupé (tot 2014)
Audi Q7 (tot 2015)
Audi A4 Allroad (tot 2012) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnAudi A5 Cabriolet (tot 2011)
Audi A6 (tot 2011)
Audi Q5 (tot 2012)
Audi A3 (tot 2012)
Audi A4 Avant (tot 2011)
Audi A8 (tot 2010)
Audi A3 Cabriolet (tot 2013)
Audi A4 (tot 2011)
Audi R8 (tot 2015)
Audi A5 (tot 2011)
Audi Q7 (tot 2008)
Audi A3 (tot 2008)
Audi A6 Allroad (tot 2011)
Audi S5 (tot 2011)
Audi TT Roadster (tot 2010) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnAudi S3 (tot 2008)
Audi A4 (tot 2007)
Audi TT (tot 2010)
Audi TT (tot 2010)
Audi A3 Sportback (tot 2008)
Audi Q7 (tot 2008)
Audi A6 (tot 2008)
Audi A4 Avant (tot 2008)
Audi A3 Sportback (tot 2008)
Modelpagina's Audi
Nieuwe �n oude testen per model
Nieuwe �n oude testen per model