Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

Pawel Piotrowski - 7 september 2015

Veel auto voor weinig geld

De nieuwe Ford Mondeo weet vooral met zijn mooie verschijning, royale interieurruimte, moderne gadgets, veiligheidsverhogende assistentiesystemen en sublieme onderstelafstemming punten te pakken. Op motorisch gebied zijn we wat minder onder de indruk. De 1.5 EcoBoost is in principe een fijne machine, maar de gesuggereerde verwachtingen kunnen in de praktijk niet helemaal waar worden gemaakt. De krachtontwikkeling is niet beter dan doorsnee, het brandstofverbruik idem. Een sterke diesel past wat dat betreft veel beter bij de aspiraties van de Ford. Blijft over het schappelijke prijskaartje en de zeer goede uitrusting. Je krijgt serieus veel auto voor je geld. Dat is altijd al van toepassing geweest op de Mondeo en ook de nieuwe generatie blijft trouw aan zichzelf.

  • Zeer goed uitgerust
  • Schappelijke prijspolitiek
  • Uitstekende onderstelafstemming
  • 1.5 EcoBoost niet beter dan doorsnee
  • Panoramadak kraakt
  • Afwerking bagageruimte
160 pk
240 Nm
222 km/h
9,2 s
7,0 (5.8) l/100km
134 g/km
B
22%
€ 28.895
€ 42.393
€ 777 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

  • DS 5 BlueHDi 150 Chic

  • Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

  • 2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • 2010 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum