Andere koek
"Is het een Kia, of toch een Suzuki?". Het is overduidelijk dat voor SsangYong, dat al twintig jaar in Nederland opereert, nog veel werk aan de winkel is als het gaat om de naamsbekendheid. Het merendeel van de SsangYongs die in Nederland worden verkocht, staat dan ook op grijs kenteken. Immers: aannemers en marktkoopmannen omarmen het merk door het hoge trekgewicht en Mercedestechniek die modellen als de Rexton bieden. Maar ook de particuliere markt moet worden veroverd en in zijn poging daartoe komt SsangYong met de Tivoli, die het waar moet gaan maken in het compacte crossoversegment. Dit segment groeit nog steeds en om te bepalen of de Captur en CX3 zich al zorgen moeten gaan maken, hebben wij de Tivoli uitgebreid aan de tand gevoeld.
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
MG ZS EV Luxury
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense
Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited
Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line
Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine
Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine