Hippe rakker
Aan de buitenkant ziet het er in ieder geval veelbelovend uit. De auto oogt groter dan zijn directe concurrenten, terwijl een blik op de buitenmaten verraadt dat de auto slechts enkele centimeters hoger en langer is dan bijvoorbeeld de Renault Captur. Dit gezichtsbedrog is te verklaren door de hoge neus, die de auto een stoer karakter geeft. Het is tevergeefs zoeken naar stijlelementen van andere modellen van het Koreaanse merk, want met zijn dichte grille en uitgeklopte lijnenspel is er geen familie-gen in te ontdekken. Helemaal des crossovers zijn de hoge bodemvrijheid en de kunststof omlijsting van de wielkasten. Vanaf het uitrustingsniveau Quartz zijn deze wielkasten gevuld met 18 inch lichtmetalen velgen, die de auto erg goed staan, evenals het Flaming Red waarin de testauto is uitgevoerd. Bovenin de koplampen brandt de LED-dagrijverlichting, die standaard aanwezig is. Uiteraard is het design smaakgebonden, maar SsangYong heeft zijn best gedaan om van de Tivoli een hippe verschijning te maken.

Citroën C3 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

MG ZS EV Luxury

Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine


