Uiterlijk vertoon
Qua uiterlijk pretendeert de Cross Country een heleboel, want de kunststof omlijsting van de wielkasten en de aluminium accenten spreken boekdelen. De auto is zes centimeter hoger dan de gewone V60 en dat komt voornamelijk de bodemvrijheid ten goede. Verkeersdrempels en wegen van discutabele kwaliteit vormen geen obstakel voor de ruige Zweed. Hoewel de auto eruit ziet alsof hij een potje terreinrijden niet zou afslaan, is er alleen op de dikste dieselmotor vierwielaandrijving leverbaar. De 245 pk sterke benzinemotor moet het dus zonder stellen en dat is een vreemde keuze van Volvo, aangezien de auto qua trekkracht een flinke paardentrailer aankan en de motorisering voor particulieren veruit de interessantste optie is. Het blijft bij de testauto dan ook bij uiterlijk vertoon, maar in de praktijk blijkt de opgehoogde Cross Country ook buiten het terrein voordelen te bieden.
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens