Achterhaald
Zoals we van Volvo gewend zijn, is de kwaliteit van het interieur prima op orde. Bijna overal zijn zachte materialen te vinden en de tellers en schermen zijn prima afleesbaar. Het is wel te merken dat de tijd niet stilstaat, want de vele knopjes op de middenconsole en de ietwat omslachtige bediening van het multimediasysteem maken een verouderde indruk. Het scherm is in vergelijking met de concurrentie aan de kleine kant en de bediening ervan verloopt niet altijd even vlot. Een andere ergernis is de tijd die het kost om het signaal van de parkeersensoren weer te geven op het scherm. Direct na het starten is er nog geen weergave mogelijk en heel vaak loopt het signaal van de parkeersensoren achter met de werkelijkheid, waardoor je vaak uitparkeert zonder op de sensoren te kunnen vertrouwen. Ook het beeld van de achteruitrijcamera vertekent de situatie en is niet duidelijk genoeg. Aangezien de V60 niet heel overzichtelijk is, zou een verbetering een welkome aanvulling zijn.
De tweekleurige lederen bekleding en de houten inleg geven het interieur een uniek karakter. De stoelen ondersteunen perfect en zijn voldoende uitgebreid te verstellen. Een ideale zitpositie vinden is dan ook geen moeilijke opgave, waarbij lange mensen wel kostbare centimeters van de ruimte achterin afsnoepen. Zittend op de achterbank kom je erachter dat het concept lifestyle-combi zijn keerzijde heeft, want een ruime familiebak kun je de V60 niet noemen. Veel concurrenten doen het op dit vlak beter en ook de kofferruimte is tientallen liters beperkter dan de directe rivalen, zoals de 3 Serie Touring en C-Klasse Estate.
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens