Het exterieur
Het uiterlijk ben ik zeer van onder de indruk. Zoals eerder gezegd bestaat het design uit een mengeling van strakk en natuurlijke lijnen. Bij het design is gebaseerd op het Japanse begrip 'Kirikaeshi', wat 'snel terugzwiepen' betekent. De auto wordt getekend door 'snelle' lijnen die in een punt komen en in een andere richting weer verdergaan. Rond de koplampen, mistlichten en achterlichten zijn deze lijnen duidelijk waarneembaar. Het geeft de auto iets sportiefs en krachtigs mee.
Sportieve kenmerken komen ook duidelijk naar voren in de vloeiende daklijn, de 17" lichtmetalen velgen en dubbele uitlaten.
Als je puur naar het silhouet kijkt recht van voren of recht van achteren valt op dat de buitenste lijnen, door de uitgeklopte wielkasten, vrij verticaal overkomen. Hierdoor komt het gewicht visueel onderin de auto te liggen, wat nog meer uitdrukking geeft aan de kracht van de auto. Wat mij betreft kan de IS het van voren hebben, maar krijgt de auto recht van achter wat teveel een moderne Cadillac-look en dat past niet zo goed bij de overige belijningen.