Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

- 20 februari 2019

Vol spullen

De gemiddelde consument wil geen overdreven sportieve taferelen en het is daarom goed om op te merken dat de nadruk absoluut op comfort ligt. De isolatie is goed en de demping nog beter. Het lichtvoetige karakter van de Ceed SW werkt juist comfort verhogend, want je begeeft je moeiteloos door het verkeer. Of dat nu in de stad of op de autoweg is.

Natuurlijk werkt de uit zijn voegen barstende complete uitrusting van de ExecutiveLine behoorlijk mee om een reis met de Ceed SW een comfortabele ervaring te noemen. Dit uitrustingsniveau biedt naast de eerder genoemde zaken ook een elektrische achterklep met handsfree-functie, een automatische cruise control die in de file de Ceed met DCT7 zelf laat rijden en een erg goede JBL-geluidsinstallatie.

Maar zelfs de ComfortLine mag je eigenlijk geen instapmodel noemen met cruise control, bluetooth, een grootlichtassistent en een noodrem om ongevallen te voorkomen. Als éénliter driecilinder is de 1.0 T-GDi de lichtste motor die je kunt krijgen. In de Hyundai i30 merkten we al dat ook deze motor prima uit de verf komt. Als je opteert voor een automatische versie ben je gebonden aan de geteste 1.4 of de 115 pk sterke dieselmotor.

140 pk
242 Nm
209 km/h
9,4 s
7,2 (5.6) l/100km
127 g/km
C
22%
€ 23.845
€ 36.290
€ 665 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

  • Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2020 - Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • 2018 - Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • 2016 - Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line