Vol spullen
De gemiddelde consument wil geen overdreven sportieve taferelen en het is daarom goed om op te merken dat de nadruk absoluut op comfort ligt. De isolatie is goed en de demping nog beter. Het lichtvoetige karakter van de Ceed SW werkt juist comfort verhogend, want je begeeft je moeiteloos door het verkeer. Of dat nu in de stad of op de autoweg is.
Natuurlijk werkt de uit zijn voegen barstende complete uitrusting van de ExecutiveLine behoorlijk mee om een reis met de Ceed SW een comfortabele ervaring te noemen. Dit uitrustingsniveau biedt naast de eerder genoemde zaken ook een elektrische achterklep met handsfree-functie, een automatische cruise control die in de file de Ceed met DCT7 zelf laat rijden en een erg goede JBL-geluidsinstallatie.
Maar zelfs de ComfortLine mag je eigenlijk geen instapmodel noemen met cruise control, bluetooth, een grootlichtassistent en een noodrem om ongevallen te voorkomen. Als éénliter driecilinder is de 1.0 T-GDi de lichtste motor die je kunt krijgen. In de Hyundai i30 merkten we al dat ook deze motor prima uit de verf komt. Als je opteert voor een automatische versie ben je gebonden aan de geteste 1.4 of de 115 pk sterke dieselmotor.
MG 5 115 kW Luxury Long Range
Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR
Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line