Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

Max Veldhuis - 13 november 2019

Zoek de verschillen

Vorig jaar is de Leaf al radicaal vernieuwd met de introductie van de tweede generatie. De e+ is er eigenlijk niet van te onderscheiden. Sterker nog, nergens op de auto zijn badges te bekennen die erop wijzen dat je met de snellere en duurdere variant van doen hebt. Het enige aspect waar je de e+ mee kunt onderscheiden, is de blauwe splitter onder de voorbumper. Niet dat verdere uiterlijke wijzigingen echt nodig waren, want de tweede generatie Leaf is een auto die er strak en vlot uitziet. Van een afstandje zijn de gelijkenissen met de Micra gauw gevonden. Met name de scherp gelijnde LED-koplampen vertonen een duidelijke overeenkomst, maar ook de raamlijn is grotendeels hetzelfde als die van de B-segmenter. 

De Leaf is tegenwoordig een representatieve auto waarmee je prima voor de dag kunt komen. Ten opzichte van de eerste generatie is dat absoluut een vooruitgang. De blauwe rand boven de diffuser en de grille met 3D-patroon zijn gebleven op de e+ om het geheel wat te verfraaien. Desgewenst kun je de auto bestellen met een contrasterend zwart of blauw dak, maar onze testauto was gespoten in stemmig grijs. Hij past hiermee perfect in het Nederlandse wagenpark, onder het mom van: 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'.

217 pk
340 Nm
157 km/h
7,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 36.990
€ 49.051
€ 899 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • DS 4 E-Tense 225 Rivoli

  • Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

  • Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • 2018 - Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • 2013 - Nissan Leaf Tekna

  • 2010 - Nissan Leaf