Ingehaald?
De Nissan Leaf was een pionier in zijn segment. Inmiddels lijkt het erop dat de pionier voorbij is gestreefd. De Leaf e+ heeft een zeer fijne aandrijflijn, voldoende power en een actieradius die een stuk bruikbaarder is dan wat hij ooit was. De algehele indruk van de auto lijkt zijn hoge prijs echter niet te rechtvaardigen. Het interieur is daarvoor niet mooi genoeg afgewerkt en de Leaf is in bepaalde opzichten niet een praktisch wonder. Zoals gezegd zijn er voor rond de 50.000 euro inmiddels legio opties als het gaat om elektrisch rijden. De Leaf met 40 kWh aan accucapaciteit is wél een interessante aanbieding en zal voor de meeste mensen toereikend zijn. De variant die we al eerder hebben gereden doet met uitzondering van de sterkere elektromotor niet onder voor de e+ en is een stuk betaalbaarder. De snelle levertijd is fijn, maar voor de prijs van de Leaf e+ zijn er alternatieven die meer waar voor hun geld bieden.
- Aantrekkelijk design
- Aandrijflijn verder verbeterd
- Toegenomen actieradius
- Hoge meerprijs e+
- Zitpositie bestuurder
- Geen 'frunk' voor kabels
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
DS 4 E-Tense 225 Rivoli
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
BMW 1 Serie 118i Luxury Line