Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line

- 29 januari 2020

Blikvanger

De opvallende koplampen zijn de eerste blikvanger als je kijkt naar de nieuwe Puma. Volg je het silhouet van de auto dan valt de aflopende daklijn uiteraard op. Het geeft het geheel direct een sportief randje. De auto staat hoog op zijn wielen en moet zich qua buitenmaten vooral gaan richten op auto's als de Renault Captur, Nissan Juke, Seat Arona, Volkswagen T-Cross, Kia Stonic, Mazda CX-3, Peugeot 2008 en Hyundia Kona. Kortom; een bomvol segment met een kritische klant.

Ford heeft onderzoek gedaan naar consumenten die shoppen in de markt van de compacte B-segment crossovers. Daarbij lag de focus op wat de consument laat meewegen in de keuze voor een auto.
Er werd al snel geconcludeerd dat vooral een aansprekend uiterlijk hetgeen is waar de consument voor valt. Met dit in het achterhoofd is er constant samen met de doelgroep gekeken naar het gewenste design en Ford heeft dit vertaald in de auto die nu voor ons staat. Het blijft uiteraard een kwestie van smaak. De Puma komt op de markt als sportieve ST-Line of de stijlvolle Titanium, ook kunnen we binnenkort een ST-Line Vignale gaan verwachten; dit zal vooral een combinatie worden tussen sportief en chic. Ford claimt dat het gehele ontwerp tijdloos is en dus over vijf jaar nog steeds modern en fris oogt.

125 pk
240 Nm
191 km/h
9,8 s
6,5 (5.4) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 26.900
€ 30.140
€ 553 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Adventure

  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • 2021 - Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X