Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line

- 29 januari 2020

Sterk verhaal

Een bijzondere move van Ford om met nog een B-segment crossover op de proppen te komen. Vooral als je nagaat dat de concurrentie binnen dit segment moordend is. Om maar niet te spreken over de concurrentie uit eigen huis van de Fiesta Active en de EcoSport. Er moet wel heel veel vertrouwen zijn in de Puma om het aan te durven dit model groot in de markt te zetten. Eerlijk is eerlijk; de Puma is een goede auto tegen een redelijke prijs. Eigenlijk precies hetzelfde verhaal als bij de concurrentie. Doordat de prijzen en uitrusting van de verschillende modellen zo dicht bij elkaar liggen gaat het uiterlijk een steeds grotere rol spelen in het geheel. Ford heeft er in ieder geval alles aan gedaan om te onderscheiden in zuinigheid, praktische bruikbaarheid en een aansprekend design. Of de consument daar ook warm voor loopt wachten we nog even af. Misschien moeten we dat wachten maar heel letterlijk nemen, er gaan namelijk geruchten dat er een hele dikke ST-versie in de pijpleiding zit. En we kunnen je alvast verklappen; dat is het wachten waard!

  • MegaBox zeer praktisch
  • Zuinig door mild-hybride
  • Veel innovaties
  • Hoge instapprijs
  • Sterke concurrenten
125 pk
240 Nm
191 km/h
9,8 s
6,5 (5.4) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 26.900
€ 30.140
€ 553 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Adventure

  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • 2021 - Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X