Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line

- 29 januari 2020

Praktische boventoon

Eenmaal ingestapt treffen we een mix van herkenbare én verrassend nieuwe elementen. Herkenbaar zijn de inrichting van het stuur, het multimediasysteem, de pook en de knoppen voor de klimaatregeling. Nieuw en standaard aanwezig is het 12,3-inch digitale instrumentencluster dat achter het stuur is gemonteerd en de 'ouderwetse' analoge klokken vervangt. Dit instrumentencluster toont fris en is voor een deel aan te passen aan je persoonlijke voorkeuren. Desondanks blijft het bij iedere wijziging helder de snelheid aangeven. Als er wordt gewisseld tussen de verschillende rijmodi wordt de bestuurder getrakteerd op een klein visueel spektakel. Nieuw is ook de massagefunctie in de voorstoelen die je rug met verschillende programma's kan ontspannen.

Nadat de achterklep van de auto rustig automatisch is opengeschoven treffen we een bijzonder ruime kofferruimte. In een poging de kofferruimte zo optimaal mogelijk te gebruiken heeft Ford de Puma voorzien van een zogenaamde 'MegaBox' die we onder de laadvloer van de kofferbak treffen. Met een inhoud van ruim 80 liter kan er van alles worden opgeslagen en kunnen hoge artikelen zoals een kamerplant of een golftas gemakkelijk staand worden meegenomen. Na een stel modderige laarzen of een paar zakken gesmolten paaseitjes kan de MegaBox worden schoongemaakt met water en zeep. Door de aftapplug uit de bodem te trekken loopt het vuile water weg. Ook handig is de afritsbare voorstoelbekleding voor het geval er een kop koffie overheen is gegaan; afritsen en zo in de wasmachine ermee. Aan praktische maatregelen geen gebrek.

125 pk
240 Nm
191 km/h
9,8 s
6,5 (5.4) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 26.900
€ 30.140
€ 553 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Adventure

  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • 2021 - Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X