Voor de helft anders
Zo recht van voren zie je een bekende neus die de gezinsauto kreeg aangemeten. We zien het front dat ook op de gefacelifte Captur zit, de auto waarmee de Symbioz het nauwst verwant is. Tot aan de achterportieren zien we namelijk een zo goed als identiek voorkomen. Daarna wordt het anders, want een echte familiewagen moet uiteraard ruimte bieden. En daar is een grote wielbasis en dito kofferbak voor nodig. Vroeger zou Renault het dan misschien een Grand Captur hebben genoemd, maar om het speciale doel van deze auto te benadrukken moest er een eigen naam komen. De ontwerpers hebben het overigens niet al te gemakkelijk gemaakt voor zichzelf, want de achterste helft van de auto is wel echt compleet anders vormgegeven dan zijn kleinere broertje. We zien eerder gelijkenissen met de Scenic e-Tech, als we kijken naar de styling van achterlichten en raamstijl. Goed nieuws dus voor mensen die dat een mooie auto vinden, maar liever nog even brandstof blijven verstoken.
De Symbioz profiteert van gloednieuwe 19 inch wielen en de spetterende lakkleur blue mercure, dat je op de testauto ziet. Voor die lakkleur en grotere wielen moet je bijbetalen, maar de Symbioz staat standaard al wel op 18 inch lichtmetaal, eveneens in een fraai tweekleurig ontwerp. Ook standaard zijn privacy glass en ledverlichting rondom. Met de koets zit het dus wel goed, maar hoe zit dat binnenin de Symbioz?
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground