Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

- 16 oktober 2024

Zoals het bedoeld is

Net als aan de buitenzijde vinden we in het interieur een boel verwijzingen naar de Renault 5 van weleer. Zo heeft de tellerwinkel dezelfde hoekige omhuizing, terwijl het instrumentarium zelf nu volledig digitaal is. Het stuur is ook modern en vrij groot. Het ligt lekker in de hand en is bovendien uitgebreid te verstellen. Net als de voorzetels, die doen denken aan de exemplaren uit de jaren 70. Ze zijn echter modern en bijzonder comfortabel, met een hele fijne zijdelingse steun. De zitting is lang genoeg en ze kunnen ver naar achteren. Dan kom je overigens wel in het geding met eventuele inzittenden op de achterbank, want de weinige ruimte die daar voor voeten en knieën is, verdwijnt als sneeuw voor de zon.

De hoofdruimte is voorin uitstekend, achterin komen lange passagiers wel met de kruin tegen de dakrand. Aan de details is ook hier gedacht, zo vinden we de blokjes in het plafond erg leuk. Maar terug naar de ruimte, want de Renault maakt zijn naam waar en is altijd vijfpersoons en vijfdeurs. Volledig bemand moet je de ruimte wel met elkaar afbakenen, maar dat is niets uitzonderlijks in het B-segment. De kofferbak is niet overdreven groot en kent een vrij hoge tildrempel. Kies je niet voor het optionele Harman Kardon audiosysteem, dan is er een handig opbergvak voor de laadkabel onder de kofferbakmat. De testauto is wel van de audio upgrade voorzien en heeft om die reden een flinke subwoofer onder de vloer liggen. Dat optionele audiosysteem is overigens wel van hoge kwaliteit, dus een aanrader.

150 pk
245 Nm
150 km/h
8,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 32.990
€ 36.290
€ 665 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Peugeot e-208 EV 136 GT

  • Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One

  • 2023 - MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • 2022 - BMW 2 Serie Active Tourer 220i Luxury Line

  • 2021 - Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium