Het exterieur
Wie deze nieuwe CR-V eens globaal bekijkt, zal ongetwijfeld elementen van de oude CR-V herkennen, maar toch is de auto wel heel sterk veranderd. De meest in het oog springende verandering is toch wel de grote zwarte grille met de sterk naar voren stekende voorbumper eronder, maar uiteindelijk is het hele nieuwe zijaanzicht misschien nog wel een opmerkelijkere wijziging. Waar de vorige CR-V toch krachtige rechte lijnen had met een ‘zwaar’ overkomen is bij de nieuwe versie geprobeerd een wat sportievere belijning aan te brengen. De daklijn loopt veel sterker af, om van de vorm van de ramen nog maar te zwijgen. De nieuwe CR-V is ook 3 cm in de hoogte gekrompen t.o.v. zijn voorganger. Waar veel auto’s tegenwoordig maar groeien en groeien, is ook de lengte met maar liefst 12 cm ingenomen. Alleen de breedte is ietwat gegroeid.
Ondanks dat je zonder al teveel fantasie de koplampen herkent van een concurrent en de gelijkenissen ziet in de achterlichten met een wat grotere SUV van een ander merk, heeft de CR-V toch een eigen gezicht. Maar goed, laten we eerlijk zijn, met zoveel merken die in zoveel segmenten actief zijn, zal er wel eens een keer een onderdeeltje bekend voorkomen. We horen ook niemand over het feit dat deze auto al weer vier ronde wielen heeft. De dikke bumperpartijen, die op dit testmodel nog eens met stoer, zwart kunststof zijn aangezet geven de auto een krachtig uiterlijk. De kunststof randen lopen ook over de zijkant van de auto gewoon door. Het lichtmetaal, standaard in de elegance-uitvoering, is natuurlijk iets wat niet mag ontbreken op deze auto.