Slot
Is de CR-V van vele markten thuis, zoals Honda graag beweert met mooi geformuleerde slogans? Ik ben van mening dat deze vraag me ‘ja’ beantwoord mag worden, want de zakelijke rijder zou er met de comfortabele cockpit prima vele snelwegkilometers mee moeten kunnen maken. Jonge gezinnen hebben aan de CR-V een hippe auto met veel praktische ruimte. En ook voor de actieve mens voldoet de CR-V omdat hij moeiteloos een trailer met een boot of paarden van A naar B zal trekken. Overigens moet een ander type actieve mens, die van de bush en de blubber houdt, deze CR-V maar wel mooi laten staan, want het moge duidelijk zijn dat de concessies die gemaakt zijn voor comfort en wegligging niet ten goede komen aan de offroadpraktijken. Maar ik weet wel zeker dat Honda deze auto ook niet als dusdanig bedoeld heeft, zoals er tegenwoordig een steeds sterkere scheiding komt tussen stoer ogende SUV’s en stoer rijdende terreinwagens.
De geteste auto kost in de huidige uitvoering net 40.000 euro en dan heb je behoorlijk wat auto voor je geld. Vanaf 33.485 euro is er overigens als de 2-liter benzine in Comfort-uitvoering. Al is de Elegance-uitvoering met 2000 euro meer dan ook wel zo aantrekkelijk, aangezien je dan in ieder geval mooi lichtmetaal, een gescheiden automatische airco en cruisecontrol erbij hebt. En een leren stuurwiel, regensensor en mistlampen zijn dan leuke zaken die je op de koop toe krijgt.
- Knap interieur
- Trek-capaciteiten
- Wendbaarheid
- Middenarmsteun
- Acceleratie in hogere versnellingen
- Rauwe motor + bijbehorende trillingen