Reageren
Reacties
J.J. Rullmann
· 24 maart 2008 om 10:08
Beste Jarno.
Met enige verwondering heb ik dit verslag omtrent de Laguna 3 Estate gelezen. Ik ben zelf ook liefhebber van de Duitse auto. Maar deze auto is in je stukje wel erg veel te kort gedaan. Je spreekt hier over het evenaren van het succes van z'n voorganger. Verbazing alom, want de Laguna 2 was namelijk het grootste drama wat ze bij Renault hebben meegemaakt. Dit volgens hen zelf !! Ook de gehele internationale autopers had geen goed woord over de Laguna 2. Deze zelfde internationale autojournalisten prijzen deze Laguna 3 tot in de hemel. Zelfs op gebied van wegligging kwam hij als beste uit de bus, met als opponenten, Benz, BMW, Volvo, Ford etc. En dit in het grootste DUITSE autoblad.
Snapt u nu mijn verbazing omtrent uw ietwat lauwe relaas?
Met vriendelijke groet,
J.J. Rullmann
Met enige verwondering heb ik dit verslag omtrent de Laguna 3 Estate gelezen. Ik ben zelf ook liefhebber van de Duitse auto. Maar deze auto is in je stukje wel erg veel te kort gedaan. Je spreekt hier over het evenaren van het succes van z'n voorganger. Verbazing alom, want de Laguna 2 was namelijk het grootste drama wat ze bij Renault hebben meegemaakt. Dit volgens hen zelf !! Ook de gehele internationale autopers had geen goed woord over de Laguna 2. Deze zelfde internationale autojournalisten prijzen deze Laguna 3 tot in de hemel. Zelfs op gebied van wegligging kwam hij als beste uit de bus, met als opponenten, Benz, BMW, Volvo, Ford etc. En dit in het grootste DUITSE autoblad.
Snapt u nu mijn verbazing omtrent uw ietwat lauwe relaas?
Met vriendelijke groet,
J.J. Rullmann
Jarno van Maanen (redacteur):
Met het evenaren van het succes van zijn voorganger doelde ik op het commerciële succes, op de verkoopresultaten. De Laguna II was een van de populairste middenklassers, dus succesvol was hij in mijn ogen zeker. Dat hij te kampen had met allerlei technische onvolkomenheden ben ik met je eens, maar daar ging het niet over. Voor wat betreft de wegligging: die ervaart iedereen persoonlijk. Uit die Duitse test kwam de Laguna goed uit de bus, maar ik heb ook diverse testen gelezen waar hij niet zo goed uit de bus kwam. Mijn mening is dat de Laguna weliswaar een prettige wegligging heeft, maar niet kan tippen aan bijvoorbeeld de Ford Mondeo (of de BMW 3 Serie, al is dat misschien een oneerlijke vergelijking). Gert
· 5 februari 2010 om 19:20
ik heb ook een fout gelezen in uw review. Renault doet al van in begin de Cruise control vanop het stuur, nooooit met een hendel zoals andere duitsers en anderen.
voor de rest evenwichtige review denk ik. 'k heb er zelf nog maar weinig met gereden.
voor de rest evenwichtige review denk ik. 'k heb er zelf nog maar weinig met gereden.
Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD
Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia
Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business
Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16v Distinctive
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive