Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

Pawel Piotrowski - 12 april 2010

Lekker dik

Vooralsnog is de nieuwe MultiAir technologie alleen op de 1.4 benzinemotor beschikbaar. Ongeblazen levert het kleine blokje dankzij de nieuwe luchtklepbediening al een achtenswaardige 105pk en 130Nm. Met turbo stijgt het vermogen tot 135pk en bedraagt het koppel zelfs 206Nm. Voor een relatief kleine auto als de Punto Evo is dat best fors. De snelle 1.4 Turbo wordt dan ook alleen als stoere Sport geleverd. Deze is vooral te herkennen aan sportieve zijskirts, donkere 17 inch lichtmetalen velgen en een verchroomd uitlaatsierstuk. Alle andere uitvoeringen moeten het zonder deze opsmuk doen, maar zien er door de facelift allerminst zielig uit. Het meest opvallend is de nieuwe smaakgevoelige voorbumper en de modernere achterlichtindeling. Of de kleine Italiaan daarmee daadwerkelijk mooier is geworden laten we in het midden.

135 pk
206 Nm
205 km/h
8,5 s
6,7 (5.6) l/100km
129 g/km
E
22%
€ 12.495
€ 20.995
€ 385 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign

  • Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • 2012 - Fiat Punto TwinAir Easy

  • 2010 - Fiat Punto Evo 1.3 MJ 85 Dynamic

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16v Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima 3-drs

  • 2005 - Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Prima