Gebulder, gesis en geplof
Het ultieme genot van de RS500 komt natuurlijk pas buiten de Autobahn naar voren. Rechtuit gassen en hard gaan kan elke auto met veel vermogen en we zouden Ford echt te kort doen als we alleen zouden melden dat "de Focus RS500 een beul van een motor heeft". Want wat een precisieapparaat is deze RS500 op een bochtig traject. De schakelluie kwaliteiten van de 2.5T ben je dan allang vergeten, want op toeren rijden is het devies. Veel schakelen en zorgen dat de turbo blijft blazen: allerminst vervelend met de heerlijk strakke versnellingsbak. En dan weer dat magnifieke opgefokte geroffel, gebulder, gesis en geplof dat je het onbetaalbare gevoel geeft ongelooflijk goed bezig te zijn. Een gevoel dat wordt onderstreept door het onderstel van de Focus RS500. Die is gigantisch in balans en onderstuur is er alleen bij extreem forceren, terwijl overstuur juist gemakkelijk op te wekken is door in de bocht even gas te lossen of aanremmend een onbalans te creƫren bij het insturen. Controle houden en snoeihard gaan met de Focus RS500 kan iedereen, vermits je er enige moeite voor doet en de aandacht er bij houdt.
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost