Flink geprofiteerd
Die toegenomen afmetingen hebben vooral positief uitgepakt voor de bagageruimte en de ruimte op de achterbank. Dat laatste zal vooral langere mensen als muziek in de oren klinken, want achterin de vorige X3 was het behoorlijk behelpen. Wel is het jammer dat de achterbank nogal laag geplaatst is, waardoor je alsnog snel met opgetrokken benen zit. Van gebrek aan ondersteuning is voorin gelukkig geen sprake, zeker niet als daar de heerlijke optionele comfortstoelen zijn geplaatst. Naast de interieurruimte heeft ook de afwerking flink geprofiteerd van de modelwissel. De materialen voelen beter aan dan in de eerste X3 en liggen kwalitatief op een niveau dat weer BMW-waardig is. Verder kent het interieur, dat geheel volgens moderne BMW-maatstaven is opgebouwd, weinig verrassingen. Wat indeling betreft ligt de nieuwe X3 keurig op één lijn met de X1 en de X5. De iDrive-controller voor het aansturen van de multimedia is natuurlijk niet meer weg te denken en ook de 'joystick', die als transmissiehendel fungeert, is inmiddels een bekende verschijning. De doordachte ergonomie zorgt ervoor dat de werkplek een keurige algehele indruk achterlaat.

Volvo XC60 D5 Summum

Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

Infiniti EX 30d GT Premium

Infiniti EX37 3.7 V6

Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

Audi Q5 2.0 TFSI Pro Line

Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD




