Twee kanten
Was de eerste X3 nog een auto om snel te vergeten, met de tweede generatie mikt BMW vol in de roos. De auto is niet alleen op alle fronten sterk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger, maar is - mede dankzij zuinige motoren - tegelijk ook een stuk goedkoper geworden. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Daarmee heeft BMW goede kaarten in handen om veel klanten voor zich (terug) te winnen. De X3 deelt vooral rake klappen uit met zijn ruime interieur en geweldige rijeigenschappen. BMW heeft de nieuwe SAV zo'n goede balans tussen sportiviteit en comfort meegegeven, dat de X3 zowel bij sportieve als bij minder sportieve rijders de handen op elkaar kan krijgen. Die veelzijdigheid maakt in combinatie met de sterk verlaagde prijs dat de X3 nu zomaar eens een hoofdrol kan gaan spelen in zijn segment, dat acht jaar geleden nota bene door zijn voorganger op de kaart is gezet. Aan de X-factor zal het niet liggen!
- Dynamische rijeigenschappen
- Krachtige en zuinige motor
- Interieurruimte
- Motorgeluid
- Lage achterbank
Volvo XC60 D5 Summum
Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige
Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC
Infiniti EX 30d GT Premium
Infiniti EX37 3.7 V6
Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line
Audi Q5 2.0 TFSI Pro Line
Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD