Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

Arnold van Schepen - 4 december 2011

Nog niet uitgediend

Met de Laguna 1.5 dCi Estate valt goed te leven, zolang je je mindset er op aanpast. Je merkt wel dat de Laguna niet de meest moderne meer is, maar evenzogoed dat Renault werk heeft gemaakt van de bouwkwaliteit. Een zegsman van de importeur liet doorschemeren dat Renault nog een Phase 3 voor de Laguna in de pijpleiding heeft zitten. We maakten hieruit op dat in elk geval de CO₂-uitstoot door technische en aerodynamische ingrepen nog verder ingeperkt kan worden. Het zou mooi zijn als Renault die gelegenheid te baat neemt om het schakelmechanisme onder de loep te nemen. Het schakelgevoel is niet erg strak, en aangezien je relatief veel schakelt zou dit de rijbeleving flink ten goede komen. Verder hebben we weinig kritiek op de Laguna, we missen wel de verlichting van de knoppen in het stuurwiel en de mogelijkheid om het audiosysteem en de voertuiginstellingen via de centrale joystick in te stellen. In zijn huidige vorm kan alleen de navigatie hiermee ingesteld worden.

110 pk
240 Nm
187 km/h
12,2 s
6,1 (4.7) l/100km
110 g/km
D
22%
€ 29.090
€ 34.292
€ 629 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

  • Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

  • Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

  • Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

  • Hyundai i40 CW 1.7 CRDi Business Edition

  • 2011 - Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • 2009 - Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour